onsdag 22 april 2009

Marseille


Det som är tråkigt när man reser såhär är att man sällan hinner se och uppleva särskilt mycket förutom flygplatser, hotell och några restauranger. Visst, inte bara dåligt, men ibland skulle man vilja få se lite mer. Typ som denna resa, inte en timme extra stannar vi här. Så allt jag sett av Marseille hittills är hotellet (väldigt trevligt designhotell, New Hotel of Marseille), handelskammaren, restaurangen L'entrecote och hamnvägen därifrån tbax till hotellet. Det regnade dessutom, så man strosade inte lugnt precis... Nu är vi på konferensen som hålls på färjan Napoleon Bonaparte. Eftersom det bara är delegater ombord så är allt stängt, inkl poolen! Som tur är hann jag bada en kortis i havet imorse, typ 16 grader skulle jag gissa på. Det kommer säkert bli en trevlig kväll ändå, god mat, gott vin, trevliga människor och såklart underbart väder med magnifik vy. Jag ska inte klaga. Dock ser jag nu änmer fram emot valborgsresan till Nice med världens bästa väninnor. Det kommer bli magiskt! Och dyrt...

Inga kommentarer: