fredag 24 april 2009

På väg hem


"Igår" verkade det som en lysande idé att stanna uppe till kl.05.30, nu känns det inte lika genomtänkt längre... Jag var tvungen upp före kl.8 för att hinna få någon frukost, men jag var inte ensam om att va en aning hängig. De flesta satt för sig själva och försökte ha så lite kontakt med andra människor som möjligt. Själv började jag försöka packa lite innan, men insåg snabbt att jag inte hade en aning om hur man gör... Efter frukosten gick det dock bättre och vi hann med "flygbussen" kl.10. På flygplatsen skulle vi leta upp KLMs kontor eftersom vår ordinarie flight blivit inställd och vi dels behövde oxå biljetter samt att vi skulle få ersättning. Vi kom in till hall1 och hittade snabbt en disk. Nej, det var inte hos honom utan vi skulle gå till hall4, 10min bort. Vi gick dit, hittade snabbt stället. Det visade sig dock att flighten inte alls var inställd, utan bara överbokad... Vi fick nytt bokningsnummer och €250 var insatta på våra konton. De kommer mkt lägligt inför nästa helg i Nice... Sen skulle vi gå tbax till hall1 för att checka in. Väl där fungerade inte uppkopplingen med SAS, så vi måste hämta ytterligare boardingkort i Munchen... Nu är vi rätt många från konferensen som sitter här i varierande fin form och väntar på olika flyg. Vårt går 12.55, tar 1,5h, vänta 2,5h i Munchen, flyga 1,5h till Kastrup, vänta på 20-tåget 1h (eftersom vi precis missar 18.56...) och tillsist sitta 3,5h på tåget innan man är framme. 23.30 får Johan komma och hämta mig...
Just nu ligger jag på en väntsoffa, försöker dricka coca cola, medan chefen jobbar och balanserar upp sig själv med lite öl. Måtte vi få komma iväg snart!

1 kommentar:

Hilda sa...

det låter som ett toppen jobb du har =)
Allt är inte guld och gröna skogar...
Säg till när du har tid att träffas igen. Du år väl pressa en det någongång mellan alla dina äventyr!
Kram