torsdag 23 april 2009

Välkommen till Corsica


Gårdagskvällen blev mycket lyckad. Sent blev det oxå. Och champagne såklart! Jag försökte en gång beställa mousserande vin (eftersom champagnen är svindyr...), bartendern tittade på mig som om jag var historiens största idiot och sa: "We only have champagne...". Så synd... :-P Iaf, jag och den enda andra tjejen under 30 rockade järnet på dansgolvet. Vi fick flera stela gubbar att shakea, speciellt en äldre herre som dagtid går på kryckor... :-D Det var fantastiskt kul och blev även det välbehövliga träningspass jag längtat efter. Efter en sen frukost idag, har chefen bestämt att det bara blir halvdag på konferensen. Vi ska sen på lunch och stros i Bastia, på Corsica, där vi nu befinner oss, tillsammans med kunder och leverantörer som oxå är med. Det ska bli helt fantastiskt! Senare i eftermiddag ska vi på studiebesök på en annan båt och efter det förlöper kvällen på samma sätt som igår. Kanske att man ska skippa showen som var helt värdelös. Jag hade förväntat mig lite fransk cabaret, men icke. Det var fyra pers som sjöng franska sånger i lite olika kläder - originellt... Nu väntar jag bara på att få komma ut i solen! B-)

Inga kommentarer: