söndag 3 maj 2009

På hemväg


Nu har vi landat och tagit oss vidare med tåg. Resan gick alldeles lysande och någon dötid hade vi då inte. Det var lång kö till in-checkningen, lång kö till säkerhetskontrollen, kö för att köpa något ätbart till flyget och som vanligt seg kö innan man kommer igenom gaten. Vi skulle där emellan hinna köpa Martini till Maria som hon ska ha till sina nya Martiniglas hon fick presentkort till av mig och Elin i födelsedagspresent. Vi hann dock med allt. På planet kämpade iaf både jag och Maria med att inte somna. Det var ju mina sista timmar med dom... Vi hade en trevlig flygtur och landade exakt i tid, kl.14.10. Men väl på marken blev försenade för att ngt annat plan stod på vår plats... Det hade vi inte tid med! Jag skulle med tåget kl.14.56 och de andra kl.15.13 (tror jag, ungefär). Som tur är är de normalt snabba med bagaget på Kastrup. Min väska kom bland de första och efter två snabba kramar var jag tvungen att rusa. Jag skulle ju köpa biljett oxå... Som tur var var det knappt någon kö alls till biljettautomaten, så jag hann till tåget med god marginal, ~3min. Nu sitter jag iaf på tåget och har nyss ätit mitt ynka päron från Nice och undrar hur jag ska klara mig ända fram. Lejonet i magen ryter och gnager förfullt inifrån. Jag får försöka lösa korsord för att distrahera mig själv. Elin och Maria kom oxå på sitt tåg i tid. Jag och Elin är hemma ungefär samtidigt, ~kl.18.30, medans stackars Maria inte är hemma i Karlstad förrän efter 22. Själv har jag lyx och blir hämtad av Johans pappa vid tåget. Sen får jag komma hem till dom och äta paj. Tänk sån tur man har som har så snälla svärföräldrar!

2 kommentarer:

It´s all about me sa...

Roligt att du blivit en follower av min blogg! Jag ska läsa ikapp mer i din, du har en fasligt massa uppdateringar märker jag! :) Min blogg handlar oxå oftast om vardagliga ting, men ibland går det inte att undvika att komma in på djupet lite!

Jag är iallafall svensk, jag fick inte hemspråksundervisning, utan hela min klass började med spanska i ettan otroligt nog! Väldigt passande!

Cosmopolitan sa...

Haha! Fasligt massa uppdateringar vet jag inte. På själva resorna blir det nog en hel del, de flesta vill så gärna få se massa bilder. Annars kan jag nog va rätt så lat emellanåt.
Coolt att ni fick lära er spanska redan från början i skolan! Det måste varit super.