fredag 26 mars 2010

Två veckor...

Jag är så dålig på att uppdatera att jag skäms, men jag hinner inte riktigt med...
Förra veckan var ju danska delen av företaget värdar för en konferens. Det blev faktiskt väldigt lyckat får jag nog säga. Förutom själva konferensande så återser man kända ansikten och har väldigt trevligt. Lite väl sent kanske det blev på kvällen...
På lördagen sen var det dax för Hildas 30-års fest. Jag lyckades ju sova ända till kl.12, så för mig blev det en något kort och stressig dag. Festen började ju redan kl.16... Men det blev en mycket festlig kväll, trevligt sällskap, god mat, lekar och mycket musik. Tack Hilda för att du fixat ihop en sån underbar kväll. Och grattis i efterskott!
Söndagen gick åt till att tvätta och packa. Intressant va? Asvultade dock med en kväll hos Svetlana. Alltid skönt att få prata lite med henne. Men vi hamnade ändå hemma hos Pierre med varsin kebab från Micheles... Inte så nyttigt, men gott.
I måndags for jag och en kollega upp till Stockholm. Där är jag ännu. Vi har ställt ut på Nordbyggmässan, som ni förmodligen redan vet. Det har varit riktigt kul och rätt så bra. Det är alltid svårt att veta exakt hur bra det varit förrän efteråt. Och det har såklart varit väldigt trevligt varje kväll, god mat och trevligt sällskap. Men slitigt. Det är tungt att stå 8-10 timmar varje dag och se söt ut, vara trevlig och svara på samma frågor hela tiden... Varför gillar jag det så mycket eg?? Jaja. Även här träffar man kända ansikten. Speciellt två, mina två eye-candies... ;o) Den ena är en av våra svenska kunder och den andra är från vår italienske konkurrent... Båda kom på besök på samma dag, jag var alldeles knäsvag resten av dagen. Snacka om att sakna närheten av Johan alldeles för mycket... Hann även träffa Svetlana en kväll här. Hon och några arbetskompisar var här på konferens. Jag kom tillbax oväntat tidigt en kväll efter middag och fick reda på att de precis kommit till stan och skulle ut en lite sväng. Såklart hängde jag med. Oplanerat och skoj. Nu är mässan iaf slut och imorgon kör vi hem. Det ska trots allt bli skönt att komma hem. Det tråkiga är bara att man aldrig känner sig så ensam som när man kommer hem från en resa till en tom lägenhet...
Nej, nu är det dax att packa väskan innan man somnar. Det är fredagkväll i Stockholm och jag är så slut att jag eg kunnat somna för längesen. Tragiskt.

Inga kommentarer: