torsdag 1 april 2010

Skidor…

Jag har under rätt så lång tid funderat på att köpa slalomskidor. Det skulle kunna vara bra att ha när det är isigt och otäckt. Men det är oxå ett brott mot allt jag står för i alpinväg, så det var med stora samvetskval jag följde med Anna till hyrstället för att kolla vad de hade på rea. Man kunde hyra ett kit en dag och sedan dra av motsvarande summa på priset. Det var ju super. Jag var trots allt lite osäker. Jag har ju inte åkt skidor på typ 15 år...!! Så efter mycket om och men lyckades vi släpa hem skidor, pjäxor, stavar och 5 matkassar hem. Redan där någonstans på vägen började jag ångra mig... Tänk så lätt och bekvämt det hade varit med snowboard. Nåja, nu ska vi inte ta ut något i förskott.
Tyvärr har det varit ett skitväder idag, precis som igår. Och eftersom båda Anna & Tobbe jobbar båda dagarna har det inte varit något spm direkt lockat mig ut i backen. Men nu hade jag ju betalt för de där skidorna, så nu var det bara att bege sig ut! Efter att jag varit på superrea på Produkthuset och gjort av med en smärre förmögenhet... Och efter lunch. Sen så, sen kom jag mig ut. I ca 1,5 timma. Jag trodde jag skulle dö!! Benen går åt olika håll, det är omöjligt att styra och så ska man hålla reda på stavarna oxå. För att inte tala om att gå till och från backen i omöjliga pjäxor och skidor och stavar åt alla håll och kanter på axeln. Nej bevare, tacka vet jag snowboard! Något skidköp kommer det då sannerligen inte att bli! Men jag kunde ändå förstå den stora skillnaden på de nya carvingskidorna och de gamla man själv har i föräldrarnas förråd. Mycket lättare att svänga. Och om man kan med det så är det förmodligen väldigt kul. Men jag är ingen skidtjej. Det blir inga slalomskidor. Jag kommer aldrig återigen svika min pärlemorvita ögonsten med guldbindningar och de sköna guldbootsen. I love them!!

Nu till något helt annat.
Vi har börjat på en stegräknartävling på jobbet. Idag är första dagen. Vi är 6 personer på jobbet som är med, 3 "tjejer" och 3 "killar". Naturligtvis har vi bildat två interna lag; "Girl Power" och "MC Boys". Det här är inget skojjigt jippo eller ens en seriös hobby, detta är blodigt allvar. Tävlingarnas tävling. Mästarnas mästare. VM i OS. Klockan är nu 14.45 och jag har tagit 7099 steg. Tänk vad lite rea och dumma skidor kan göra! :o) Om någon timme blir det ytterligare träning och bad eftersom det blivit så dåligt med utförsåk idag. Och för att berättiga en och annan afterski/work-öl ikväll. Upptäckte också att Timbuktu har konsert ikväll på Bygget. Jag hoppas verkligen vi går dit. Han gör grymma konserter! Så de 10000 stegen man helst ska göra per dag lär inte bli några problem just idag. :o)


Det är ju 1 april idag också. Jag har inte blivit lurad än, inte vad jag vet iaf. Men jag hörde något skoj på Lokal-TV4 i morse. Sundsvalls kommun är så less på alla hundägare som inte plockar upp bajset efter sina hundar, så de ska införa en hundbajsskatt. Kostnaden skulle då baseras på mängden bajs hunden avger/år. Man skulle då väga bajset ett par veckor och rapportera in detta till kommunen. För en hund i boxerstorlek skulle det kosta ~5000kr/år. Fantastiskt kul!! :oD

Här står dom, tillsammans med soppåsen. All skräp på samma plats...

Inga kommentarer: