söndag 13 juni 2010

Löpträning v.1

Nu är första veckan av mitt löpträningsprogram över. Såhär har det sett ut:

Mån: spring 1min, powerwalk 2min - upprepa 10ggr
Tis: promenad 30min
Ons: spring 1min, powerwalk 2 min - upprepa 10ggr
Tors: promenad 30min
Fre: spring 1 min, powerwalk 2 min - upprepa 10ggr
Lör: spring 1 min, powerwalk 2 min - upprepa 10ggr
Sön: vila

Det har gått över all förväntan, ända tills igår... Jag hade redan i fredags lite känning i knäet men tänke att det är nog ingen fara. Igår, efter veckans sista tur, kände jag mig extremt trött i knäet och det tog emot för varje trappsteg. Inte bra. Johan skäller på mig att jag borde ta det lugnare. För såklart är det här programmet inte allt jag gör; jag styrketränar mån+tors, har extra benträning tis+tors, spinning ett par dagar, beachvolleyboll 2-3 dagar.
Men det är vilodag idag, om det inte blir beachvolleyträning idag... Jag hoppas dock att det känns bättre imorn, annars får jag modifiera v.2, för jag kan ju inte sluta...

Inga kommentarer: