måndag 21 juni 2010

Löpträning v.2 modifierad + v.3

Jag insåg mina begränsningar, så redan andra veckan fick bli modifierad. Såhär såg andra veckans löpträningsschema ut istället:

mån: spring 2min, powerwalk 1 min - upprepa 10ggr
tis: promenad 30min
ons: spring 3min, powerwalk 1min - upprepa 7ggr
tors: promenad 30min
fre: spring 3min, powerwalk 1min - upprepa 7ggr
lör: vila
sön: vila

Två fulldagars totalvila har gjort att mitt knä känns bättre och jag känner mig lite piggare. Eftersom man nu har beachvolleyboll träning oxå och även försöker få in styrketräning med, så kan det nog räcka med tre löpträningar i veckan. Iaf nu när man kommer ha massor planerat under helgerna framöver.
Så såhär kommer tredje och nuvarande veckans löpträningsschema se ut:

mån: spring 4min, powerwalk 1 min - upprepa 6ggr
tis: promenad 30min
ons: spring 4min, powerwalk 1min - upprepa 6ggr
tors: spring 4min, powerwalk 1min - upprepa 6ggr
fre: vila
lör: vila
sön: vila

Det är ju trots allt midsommar...
Och för er som inte vet vad som händer då, så fyller jag 30år på midsommarafton! :D

Inga kommentarer: