fredag 6 augusti 2010

Stolt över mig själv!

Igår fick jag för mig att jag skulle ut och springa. Det var ju ingen beachvolley igår.

Tänkte att om jag tar det lite lugnt, så får jag se hur långt jag orkar. I måndags gjorde jag nämligen misstaget att springa alldeles för fort på löpbandet, 6km på 35min. Inte så smart när man inte sprungit på 1,5 månad… Jag trodde jag skulle dö. Så, därför tänkte jag att jag skulle ta det lite lugnt denna gång och springa utomhus. Har ju tänkt vara med på ett 7,5km-lopp i Bräkne-Hoby 11sep, Salsjörundan, och ville känna lite på hur det skulle kännas. Orkar jag ens?? Och jag tror inte att vi blir terrorattackerade… ;o)


 

Målet igår var 30 min, utan stopp eller att gå. När 30 min gått kände jag mig fortfarande pigg och fortsatte. Väl hemma hade jag sprungit i 1tim 8min!! Utan ett endast stopp eller gåsteg. Enligt "rita och mät" på Eniro skulle det bli 9,2km! Och jag hade kunnat springa ännu längre…! Jag är så otroligt nöjd. Det ger en hastighet på 8,1 km/h och det skulle jag nog säga är helt ok. Synd att jag inte hade någon pulsklocka, så jag kunde ha koll på det också. Men det hinner jag införskaffa innan loppet, så jag kan hålla tempot hela vägen. För själva loppet får målet bli under en timma, helst en bit under timman…

Inga kommentarer: