lördag 13 november 2010

Sen födelsedag, tidig Fars dag


Idag har vi inte gjort många knop. Eller Johan var ute och sprang en mil innan jag hann upp. Men jag hade å andra sidan varit vaken minst en timma alldeles för tidigt på morgonen och behövde få somna om en stund. Varför envisas jag med att vakna så tidigt?!

Igår hade vi traditionell fredagskväll med klassisk mat; lammkotletter, tzatziki och klyftpotatis. Sen kollade vi på film, först en kort-stumfilm från 1903 - Alice i underlandet, fantastisk kul. Sen såg vi Social Network, riktigt bra! För er som inte vet handlar den om Facebooks historia. Kan verkligen rekommenderas. Till den serverades ostkaka. :-)

Idag är vi bjudna till Johans föräldrar. Hans pappa fyllde år i tisdags och så är det ju Fars dag imorn. Han fick 2 biljetter till Björn Skifs Show i födelsedagspresent och After Eight + trisslott i Fars dag-present. Vad min pappa får imorn kan jag inte berätta än...

Annars är allt bra. Min rygg och mina höfter verkar ha gett med sig, så nu kanske man kan gå på promenader och shoppa obehindrat i Göteborg de kommande dagarna. Johan har lugnat sig efter veckans panikattack och jag hoppas det håller i sig. Så för tillfället mår vi bra alla 2,5...

Inga kommentarer: