tisdag 23 november 2010

Slut på Bryssel


Idag var sista dagen i Bryssel. Trist. Jag gillar verkligen Bryssel.

Igår var iof sig en rätt tråkig dag. Temat på gårdagens föredrag var inte så spännande och inte särskilt tekniska... Ett föredrag var intressant, men det var en norsk dam som presenterade och hon kunde knappt prata engelska alls...! Hur är det möjligt?! Det gick inte att lyssna och det förstörde allt.

På kvällen var det först cocktail party och sedan middag. Mycket trevligt. Nu har de flesta förstått att jag är gravid oxå. Det var bara en man som var rak och vågade fråga, de andra väntade tills de iaf sett att jag heller inte dricker alkohol... Dock kom det upp två förslag på efternamn under middagen (eftersom vi nu inte är gifta); Johansdotter eller Bengtega. Jag blev inte helt övertygad...

Idag har iaf föredragen varit bättre, mer intressant. Tyvärr missade jag halva sista om jag skulle hinna med flyget, men jag hann ändå med mer än jag trott.

Idag hade jag lunch med Petra igen. Denna gång var jag såklart inte nervös alls, utan det var bara roligt. Och mycket bättre mat än den skolmat man får på hotellets cantina... Vet inte hur de tänker där.

Flyget till Kastrup gick som smort. Jag hann köpa de obligatoriska finchokladadventskalendrarna oxå. :-)

Nu sitter jag och väntar på tåget hem. Kommer om 10min. Jag är trött, väldigt förkyld och längtar efter Johan... Tänk så skönt det kan va att få komma hem ibland!

Inga kommentarer: