fredag 10 december 2010

30 dagar: Dag 15 - Mina drömmar

Nu ligger jag efter igen. Blir två inlägg idag då...

Lista på alla 30 dagarna.

Vad drömmer jag om eg?

Just nu, ett nytt jobb och en frisk bebis. Normalt brukar jag ha rätt specifika och relativt högtflygande drömmar. Men nu är det de här två sakerna som upptar all min hjärnkapacitet…

Men det är klart, såhär i Nobel-tider är det klart den gamla drömmen om ett framtida Nobelpris i kemi gör sig påmind. Har dock gått i lite fel rikting för det. Men det hade iaf varit kul att få gå på festen en gång. Klä sig i fin klänning och bara va lyxig. Fast det känns inte lika angeläget längre. Även om jag inte använt balklänning så många gånger i mitt liv, så har jag fått vara med om mycket lyxigt genom jobbet.

Men det är klart, en förlovningsring och kanske sen ett bröllop på en paradisstrand någonstans kan väl kanske klassas som drömmar…

Inga kommentarer: