onsdag 15 december 2010

4 julkonserter på 4 dagar

Nu börjar jag få upp julkänslan minsann.

I lördags var vi på två julkonserter; först Kulturskolans Luciakonsert i Amiralitetskyrkan och sen Pingstkyrkans Julkonsert. Det var jag och Johans kusins fru som var iväg. Dom var bra båda två, på olika sätt. Kulturskolans var väldigt söt och charmig, som det ska va med barn i åldrarna 5-16. De små flickorna och pojkarna är ju så söta. Pingstkyrkans julkonsert var däremot väldigt bra. Dom är otroligt duktiga och har så många som verkligen kan sjunga. Önskar jag kunde va med i deras gospelkör By Mercy. Ska försöka lura ut om inte det är möjligt. Jag kan iaf varmt rekommendera konserten till kommande år.

Pingstkyrkans Julkonsert


I måndags var jag och Ewa och såg Pia Vocalis Luciavesper i Amiralitetskyrkan, det var luciatåg med avslutande julkonsert. Mycket trevligt och stämningsfullt. Vi var där förra året, jag och hon. Det var nog faktiskt exakt då som vi blev vänner på riktigt. Så i år var vi såklart tvugna att göra en repris.


Igår var vi, jag och Ewa igen, på Magnus Carlssons julkonsert "Änglarnas Tid" i Tvings kyrka. Han är grym på att sjunga och hela konserten var fantastisk. Kyrkan var smockfull, säkerligen 500 pers. Synd bara på det alldeles för höga ljudet. Det var så högt ibland att man kunde inte höra orden han sjöng eller sa. Dessutom dränktes de lokala körerna som knappt hördes alls. Men det var kanske lika bra det. De sjöng två låtar på egen hand och det var inte vackert... Det var som en kniv i huvudet ibland. Kanske berodde det på dålig medhörning och dåligt ljud, vad vet jag. Men synd var det. Såklart avslutade Magnus med den traditionella O Helga Natt. Det var tur det, för jag sa innan till Ewa att om han inte avslutar med den så stryper jag han...

Inga kommentarer: