torsdag 30 december 2010

Lugna veckan

I söndags kväll kom jag då fram till Arvika. Det blev att sova tidigt den kvällen.
I måndags var vi på Helenas frisk- och skönhetsvård för att få mina ben vaxade och ögonbrynen plockade. 600:-! Det är rätt billigt det för att va Sverige. Men det är ändå tur man inte gör det så ofta...
I tisdags var vi i Karlstad och shoppade lite. Fick mig en kofta och en ny BH. Man har ju fått lite nya storlekar nu... Dessutom var vi en sväng på IKEA och införskaffade de allra första sakerna till bebisen, skötbordsunderlägg och tygfickor att hänga på väggen ovanför skötbordet (som kommer bli den nya tvättmaskinen vi ska införskaffa i julklapp). Blir nog bra. Ett steg i taget... På kvällen hade vi tänkt gå på bio men jag var trött och hade nog lite feber, så det blev inget.
Igår tog vi det lugnt. Promenerade nästan en timma i den -20°C kylan och var sen hos mormor och installerade hennes nya kassett- och CD-spelare hon fick av oss i julklapp. Några klisterlappar med förstorad text på löste problemet att lära sig de svarta knapparns funktioner. På kvällen sen var vi faktiskt på bio; jag, mamma och en av mina mostrar. Vi såg Änglagård. Kanske inte vad jag hade valt själv i första hand men det var enda vuxenfilmen som gick i Arvika... Dessutom var den rätt så trevlig och lite småkul, så det ångrar jag inte.
Nu är klockan 07.06 på tors morgon och jag är på god väg in i Norge. Ska till Gardemoen för att möta upp Britt-Mari, vi flyger till Amsterdam över nyår. Ska bli supermysigt! Blir nog mest lite shopping och förhoppningsvis något trevligt nyårsfirande. Vi känner båda några som bor i närheten (allt i Holland är iof nära Amsterdam...) som vi kanske ska träffa om det finns möjlighet. Kan bli trevligt. De kanske kan visa något som man normalt inte ser som turist...

Inga kommentarer: