måndag 24 januari 2011

En vanlig måndag


Jisses, vad trött jag var i morse. Det tog nog 10min efter att jag stigit upp tills jag började kunna öppna ögonen! Tur att man känner sitt hem väl...

Men, efter lite frukost kom jag mig tillslut till jobbet. Kan dock inte påstå att jag var speciellt produktiv första timman. Senare kom en kollega och skulle ha hjälp. Det blev en hel massa tänkande, räknande, springande och rutinskrivning, så dagen flög fram tillslut. Det gillar jag.

For och tränade eftet jobbet, MusicDance. Det är väldigt kul men jag får tänka mig lite för nu emellanåt. Efter träningen sa en av damerna: "Imponerade att du orkar träna så och hoppa och skutta." Det låter ju bra. :-) Men i ärlighetens namn blir det inte mycket av vare sig hoppandet eller skuttandet. Jag tror faktiskt inte ens jag lättar från marken någon gång... Och snurra är det inte tal på med min tyngdpunktsändring som resulterat i dålig balans... Nej, jag gör det jag kan för att det är skoj. Dessutom hålls pulsen på en hälsosam nivå för bebisen. Huvudsaken är att man håller igång något.

Annars har vi haft en rätt lugn helg. Söndagen var väl mest händelserik då vi först tog en långpromenad på isen och sedan bjöd Johans föräldrar och lillasyster på middag, Biff Rydberg. Det är en del pill med det... Gott blev det och trevligt var det.

Annars mår jag bra. Har en jobbig halsbränna som stör ordentligt emellanåt, annars inget att klaga på. Vi borde va inne i 7e månaden nu. Ofattbart hur fort det går. Tjock är jag, men inte överdrivet tycker jag. Ligger fortsatt på ca.+4kg. Känns bra. Nästan så man glömmer bort emellanåt att man är gravid. Tills man går förbi ett fönster och ser sin profil speglas. "Vem är den där otroligt tjocka människan?!" Tror aldrig man riktigt kommer hinna vänja sig vid den åsynen... Utöver det och när bebisen trycker upp huvudet in under revbenen, så stör det mig inte det minsta längre. Men jag förstår att detta är bara början...

Inga kommentarer: