lördag 15 januari 2011

En vuxens morgonfunderingar


Nu är det första helgen efter första arnetsveckan i år. Det har varit en lång och seg vecka... Mån-tis går rätt så bra, är hyfsat pigg men väldigt uttråkad. Jag orkar t.o.m träna ena eller båda dagarna! Ons börjar tröttheten sätta in och tors-fre kommer jag mig knappt ur sängen på morgnarna. Träna är det inte tal på.

Jag har pratat med chefen på jobbet om det och ska försöka fortsätta som vanligt feb ut. Sen blir det 75% i mars och 1a april går jag hem. Just nu ser jag verkligen fram emot det. Min avsikt har dock varit att jobba 6h/dag i mars, men nu lutar jag mer och mer åt att vara ledig på onsdagarna. Då får man verkligen sova ut en dag till i veckan samt att jag faktiskt kan hinna med något konstruktivt under dagen, t.ex göra välbehövlig plats i garderoberna...

Vad tror ni?

Nu är klockan lite efter 10 på morgonen och Johan har gått upp. Han har sin mysstund: läser tidningen i lugn och ro, dricker kaffe och ser på nyheterna. "Sov du en stund till" sa han när han gick upp. Jag vet hur mycket han gillar den här lilla stunden på helgmorgnarna. Men så mycket mer än en kvart till får han inte (han har redan varit uppe 20min nu). Jag börjar bli pigg och hungrig och det är jag inte ensam om känner jag...

Inga kommentarer: