måndag 7 februari 2011

Ny vecka

Idag går vi in i v.31. Det går hemskt fort nu, men samtidigt väääldigt långsamt. Hur det nu är möjligt...? Precis som att när man säger att det är drygt 2 månader kvar, så känns det rätt så länge. Men när man säger att det är 10v kvar, känns det helt plötsligt väldigt kort...

Jag gjorde nog aldrig något inlägg om hur det gick på glukosbelastningstestet, skrev nog bara det i en kommentar. Glukostestet gick utmärkt. Man ska ju ligga under 10 (vad det nu är för enheter...) och jag hade 5,5. "Perfekt!" sa barnmorskan. :) Så vi mår bara bra.
Lite lågt blodvärde men absolut inget anmärkningsvärt. Johan blev helt nojjig när jag sa det ("Det måste bli en stark unge!"), så nu tvingar han mig att äta järntabletter igen. Men jag har lyckats kompromissa ner det till 1/dag...
Jag tror jag ska sluta berätta sånt för han...
Fr.o.m. nu som kommer jag få gå lite oftare till MVC. Ska dit igen den 23e och sen blir det tydligen varannan vecka efter det. Allmänna undersökningar bara; mäta mage, lyssna på hjärtat och få lite info om vad som händer och vad man ska tänka på framöver.
Vi lyssnade på hjärtat sist också, 142 sl/min denna gång (145 sist). Ganska jämnt får man säga.

Annars har det verkligen inte hänt mycket i veckan. Jag har jobbat en del och inte riktigt orkat med någon träning. Någon spädbarnsmusik blev det heller inte, för hon som håller i det var sjuk. Men det blev sovmorgon iaf, även Johan började lite senare så det blev lite mysmorgon, mitt i veckan. :-)
I lördags var Johan på båtmässan i Gbg med några kompisar. Alldeles för sent på fredag kväll fick jag reda på att det fanns en plats kvar i bilen, men då kände jag att jag inte orkade följa med. Istället stannade jag hemma, dammsög, vattnade de stackars blommorna, skurade ugnen, rensade badrumshyllorna och sorterade ut i min garderob. Hur likt mig låter det?!! Jag tror inte jag känner mig själv längre...
Igår var vi på middag hos Johans föräldrar och så hälsade vi på våra vänner som bor grannar där en kort stund. Där var det liv minsann, två 5+7-åringar som blir helt vilda när Johan kommer och så en 7-mån som nu är extremt mammig (och lite gnällig just igår) och bara tyckte om mig när jag hade glasögon att få tag i...Vi ska dit på middag på lördag igen och ser väldigt mycket fram emot det. :-)

Igår fick jag ont i höger sida bak vid ländryggen, det har inte gett med sig idag... Lock i öronen har jag ofta nu, så jag hör lite dåligt. Och Johan är trött och tror han är på väg att blir förkyld. Själv tror jag det beror på att han jobbat två helger i rad och inte får vila upp sig ordentligt... I övrigt mår vi alla bra. Igårkväll, när vi skulle sova, satte ninja-Pyret igång ordentligt. Johan var rädd den skulle sparka genom magen. Men det är rätt ordentligt fascinerande, trots att det blir svårt att sova...

Inga kommentarer: