lördag 19 februari 2011

Vattengympa och indisk mat



Efter en alltför lång vecka på jobbet såg jag oerhört fram emot morgonens vattengympa för gravida. Det var mitt första pass. Så otroligt skönt! Jobbigt var det faktiskt oxå. I slutet var det andningsövningar och avslappning. Efteråt fruktstund. Det går inte att börja en lördagsmorgon på ett bättre sätt.

När jag kom hem satt Johan vid datorn. Trodde inte han skulle va hemma och följande ordväxling utbyttes:

M: "Är du hemma?" J: "Ja. Väntar på att vi ska äta nåt..."

Sen var resten av dagen förstörd. Eller förstörd vet jag inte, men jag blev på dåligt humör och har varit det hela dan. Försökte hitta på grejer, men inget dög. Tillslut blev dagens projekt att göra en indisk maträtt från grunden, Palak Kofta med Raita och ris. Blev riktigt bra. Men jag är inte säker på att det är värt allt besvär och den tid det tog att laga det... Nästa gång blir det snabbversionen på burk som indierna själva påstår är alldeles utmärkt...

1 kommentar:

Momu sa...

Det ska erkännas att den där bilden är otroligt komisk. Men det ser riktigt härligt ut också.