onsdag 16 mars 2011

Pall till skötbordet och ledig dag

Jag får erkänna att skötbordet blev aningens högt för mig. Inte för att arbeta vid, utan för att nå saker som ligger/hänger längre in. Så, jag har byggt en liten matchande pall av spillbitarna.

Jag är mycket nöjd själv. Visst, det tog X antal timmar, för jag måste vila minst en halvtimma efter varje sågning och efter varannan skruv. Och ok, sågningen kanske inte blev laserrak (Johan skrattade gott). Men det gör inget. Den fyller sitt syfte och ser bra ut på håll. Den vickar inte så mycket heller, framför allt inte eftersom jag satt möbeltassar under. Jag är nöjd och det är jag som ska använda den. Däremot funderar jag på att limma på något halkskydd kanske, typ sånt man har i badkaret. Var hittar man sånt?

Annars är det ju min lediga dag idag. Vi var på sista föräldraträffen imorse, så då missade jag istället spädbarnsmusiken. Men träffen var betydligt mer livlig och diskussionsbenägen än de tidigare två. Innan har alla mest suttit tysta och lyssnat intensivt på vad barnmorskan sagt. En av tjejerna går på min vattengympa oxå. Supertrevlig tjej som bor här på Långö! :-) Vi bestämde i lördags att vi skulle vrida upp konversationen ordentligt på denna träff och det funkade fint. Nu har vi fått en kontaktlista på alla som var med. Superbra. Vi är tre som ska ha mitten/slutet på april, alla bor i stan (Långö/Saltö), och en i slutet på mars, kan nog bli så att man försöker få lite mer kontakt med just dem. De andra ska inte ha förrän i maj/juni och ligger då lite efter. Dom orkar man ju inte vänta på... ;-) *skämt* Dom kommer nog ha så fullt upp med sitt när vi ev börjar träffas, så dom kommer nog av sig självt lite senare.

Resten av dagen har jag inte hunnit med mycket annat än bygga pall. Handlade mat och sånna vinkelbeslag eller vad det heter för att skruva ihop pallen. 34kr har min pall kostat hittills. Ett kap! :-)

I övrigt mår jag okej. Jag har fortfarande sviter av magsjukan. Jag lyckas inte behålla värst mycket av det lilla jag stoppar i mig, men slipper att det kommer uppåt iaf... Jag lever på lättrostat bröd med banan på till morgon och lunch samt kokt potatis och kokt morot till middag. Idag ska jag slå på stort och lägga till hel ugnskokt regnbågslax och spenat till middag. Får se hur det går. Går det bra blir det en bra lunch imorn oxå. Mitt förråd av "snäll" mat är väldigt begränsat, ungefär till det jag nyss nämnt, samt ris. Har någon något förslag är ni välkomna att tipsa, snälla!
Men jag gör kontinuerligt egen vätskeersättning som jag dricker ~1,5L/dag utöver, så jag tror inte att det går någon nöd på mig, än...

Inga kommentarer: