söndag 10 april 2011

Kan inte sova...

Klockan är 03.49 nu och jag kan inte sova...

Vad har hänt under resten av veckan då? Ja, som jag skrivit har det ju varit projekt "Utrensning" som varit den stora grejen. Bokhyllan är äntligen färdigrensad. IKEA-grejerna som hörde till ihopskruvade och satta på plats (kanske skulle ta en bild på det...). Jag har fotograferat allt som jag har tänkt försöka sälja av under min mammaledighet (10par skor och en hylla). Så nu är det hallbordet som ska rensas ur och så skrivbordet som ska rensas bort. Det står fyra kassar i hallen som ska slängas. Och så ska spjälsängen tids nog skruvas ihop och bäddas. Det är väl ingen panik än... Det enda som jag kanske bör tänka på att göra snart oxå är att packa BB-väskan...

I torsdags var jag och klippte mig oxå. Inget drastiskt alls, utan bara en lätt trimning på nästan en decimeter och lite uppklippning. Ska nog hitta på nåt mer nästa gång, till hösten...
Efteråt var jag och lunchade med Eva på café Greven. Supermysigt.

I fredags var jag på Nyfiket igen och fikade med två andra blivande mammor jag oxå chattat med via Familjeliv.se. Dom andra två, som var med sist, kunde inte denna gång. Den ena fick sin bebis dagen innan...
På kvällen var jag på körövning i Pingstkyrkan. Det ska vara en tillfällig kör som sjunger på Långfredagsgudtjänsten och hon som håller i spädbarnsmusiken ska även leda den kören, därför visste jag om det. Jag ska bara vara med och öva. Hoppas inte jag kommer kunna vara med på någon konsert då...

Igår var jag såklart på min vattengympa. Kan det varit för näst sista gången?? Hoppas det. Körde extra hårt med extra handskar. Hade min första lite onda sammandragning när jag bytte om sen. Men det var bara en. Och bara lite ont gjorde den... Annars verkar Pyret lagt sig längre ner i bäckenet. Känner av ett tryck typ mot blygdbenet som är lite obehagligt, så det kan inte va nåt annat. Men jag kan inte säga att det gör ont precis. Dock börjar smidigheten ge med sig mer och mer. Jag måste lixom lyfta med magen när jag ska ur sängen eller upp ur soffan. Och uthålligheten i promenerandet. Vet inte ens om jag skulle kunna gå till Willys och tillbaka längre utan att få ont...
Efter vattengympan var vi på en lägenhetsvisning. En 5a på Nya Skeppsbogatan 1. Inte för att vi ska köpa något nytt i år, men ändå. Alltid kul att se. Men jag blev lite besviken ändå. Den såg så väldigt fin ut på bilderna. Och visst var den väl fin, planlösningen var ovanlig på ett mycket positivt sätt. Men de hade "bara" ytrenoverat precis så som vi gjort här, en snikrenovering. Jag hade hoppats på mer... Men, det spelar ju ingen roll. Vi ska ju inte flytta än iaf...
Efteråt åkte vi ut till Johans föräldrar och var där resten av dan. Skönt att bara slappa och inte göra något.

Idag har vi tvättid kl.07. Johan kommer inte va uppe då... Sen ska jag träffa tre blivande mammor, från föräldragruppen vi var med i, på brunchfika på 3G kl.11. Ska bli jättetrevligt. Johan ska bottenmåla båten säger han. Kanske jag hinner med lite mer utrensning när jag kommer hem efter fikat. Få upp sakerna jag ska sälja på vinden tills jag har tid att lägga ut dom. Blir något att göra en regnig dag i maj...

Nej, nu ska jag försöka få mig ett par timmars sömn till innan det är tvättdax.

Inga kommentarer: