torsdag 9 juni 2011

1,5 månad


Idag har vi haft en fullspäckad dag. Vi började med att vara på BVC. Huvudomkretsen har ökat 0,9cm på 10 dagar till 38,5cm. Vikten ökat med 555g på samma tid till 4760g. Och hon har växt 3cm sen hon var 4v till 56cm. Tillväxtkurvan går spikrakt upp. Från att ha legat på den nedre kurvgränsen, är hon strax uppe på medelkurvan. Ofattbart hur hon växer! Så nu kan vi officiellt säga att vi går över till stl.56 i kläder...

Efter körde vi direkt till Linda och Pontus. Där skulle vi fika tillsammans med ytterligare tre mammor från föräldragruppen med deras bebisar. Det var jättetrevligt. Så skoj att se alla de nya små liven. :-)

Sen bar det av till jobbet på besök. Jag lämnade kvar datorn och ska försöka att inte göra något jobbaktigt mer... Vi fick massa paket oxå! :-) Både av mitt företag och av säljagentkollegor i Holland. Tackar hjärtligast för allt!

Påsen skötte sig, som vanligt, exemplariskt. Ok, lite magontgnäll på jobbet men inte mycket. När vi väl kommit hem har det varit lite si och så. Hon får ju så hysteriskt ont i magen på kvällen men jag har lyckats hålla henne lugn. Det kommer lite hysteriska utbrott men går över i perioder bara hon slappnar av. Knappt två timmar låg hon i min famn och kämpade. Sen somnade hon och jag lyckades få henne att sova vidare en stund i sin egen säng. Hörde för en kvart sen att hon vaknat, men hon ligger där och gnyssar och jollrar för sig själv i mörkret. Så länge hon inte skriker stör jag inte. Hon verkar gilla att ligga där för sig själv. Bara inte Johan stissar upp henne när han strax kommer hem från pokern...


Inga kommentarer: