måndag 20 juni 2011

Komjölksproteinöverkänslighetstest


Världens längsta ord... ;-)

Som jag skrev i inlägget "7,5v.kontroll" började jag ju med mjölkfri diet. Det är eg inte så mycket för skrikandet och hennes mages skull, utan för prickarna i ansiktet som förökat och spridit sig. Det såg först ut som små små värmeutslag och några finnar på ena sidan ansiktet. Nu har det inte varit så varmt vare sig ute eller inne och ändå har hon fått mycket mer, på båda sidorna i ansiktet, halsen, bak i nacken och nu kanske något på armen. Så därför togs beslutet att börja med detta. Dock inte i fredags eftersom vi var på kalas och jag inte hunnit säga till i förväg. Men lördagen klarade så när som på att middagen vi blev bjuden på var stekt i smör, samt söndagen klarades av så när som på frukostbröd jag missat det var mjölkpulver i.

Tänkte skynda på testet lite med att ge Påsen mjölkfri ersättning 2-3 dagar, medans mitt system rensas ut. Var på apoteket igår eftermiddag så på kvällen var det dax. Hon skrek konstant... Det var nästan så man kunde höra hur hon skrek: "Vad är det för äcklig skit ni försöker lura i mig?! Jag vägrar!! Det ska va riktig mat, inga vidriga halvfabrikat...!" Undrar vem hon ärvt dom idéerna ifrån... ;-) Nä, nästa måltid blev äkta vara. Johan tyckte det är bättre hon skriker som vanligt i ett par dagar till än att hon skriker sådär för att maten är vidrig. Inget skoj att tvinga i henne heller... Och han har rätt. Nu kör vi bara äkta vara. Så det var 204kr åt skogen... Om någon i Karlskrona-trakten vill testa samma sak, kan ni få köpa vår burk för halva priset... Ska förresten till Arvika nästa vecka, ifall någon där vill testa...

Men kanske kanske min nya diet redan börjar visa sig fungera. Tycker mig ana att prickarna i ansiktet börjar bli bättre. Kanske bara önskesynvilla... Vi får se.

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Åh, hoppas att det hjälper så hon mår bättre i magen och slipper prickarna. Det bästa är ju också att denna allergi kan gå över när hon blir äldre!
Lite mer arbete blir det kanske för dig att hitta mat utan mjölk i ( det är ju för sjutton mjölk i allt!) men det är ju en liten sak om hon nu mår bättre. Lycka till!

Hoppas du blir av med "fusk"-mjölken! Klart det ska vara äkta vara. Hon är ju finsmakare! :)
Kram

Momu sa...

Hoppas verkligen att det fungerar! Låter ju inget roligt alls om hon har det så jobbigt, var sig før henne eller før er. Tænker på er och håller tummarna før att det hær hjælper!