fredag 17 juni 2011

Paket från USA



I tisdags låg det ett paket från USA till Påsen i postlådan. Det var från lille Erik. Det är en av mina bästa barndomsväninnors storasysters lille pojk. Vi har fått lite nykontakt iom bloggandet och att vi båda väntade barn samtidigt. Väldigt trevligt tycker jag nu när man är vuxen. Förr var väl jag och hennes lillasyster mest irritationsmoment för henne skulle jag tro... ;-) Iaf, i paketet låg två supersöta rosa kortbyxbodies av Ralph Lauren. Helt ljuvligt fantastiska. Storleken är iprincip perfekt, iaf kommer de va efter midsommar. Men redan idag invigs den första (se bilden). Vi ska på Påsens andra 1-årskalas. :-) Det är lilla Vera som fyller år idag. Och, jag och Påsen ska ta bussen dit! Påsens första busstur och min första med barnvagn. Ska bli väldigt spännande! :-)

Kan avslöja att någonstans över Atlanten är ett paket på väg till Erik från Påsen. Hade haft en tidigare fundering på att vänta med paket tills vi träffas i Sverige, men när nu de skickade ville vi inte vänta längre. Vem vill inte ut och shoppa söta presenter till underbara små pojkar?! :-) Jag ska inte avslöja vad som är i, men kan avslöja att det blev en dyr promenad med en hel del grejer till Påsen oxå... Ja, det var rea, jag erkänner... Däremot undrar jag om det kommer komma fram... Mannen i postutlämningsstället insisterade på att göra det så billigt som möjligt, bara för att råkade fråga om det fanns icke-vadderade påsar eftersom presenterna inte är ömtåliga... Så han tejpade ihop påsen de låg i och satte adresslapp och frimärken direkt på. Jag hoppas det går genom tullen och så, för jag fick inte ens skriva avsändare på innan han kastade den i postsäcken för att den skulle komma med samma dag... Blir spännande att se...

2 kommentarer:

Fröken Anki sa...

Så bra att dt kommit fram! Och kul att det passade så bra. Hon är jättesöt i den dressen! Perfekt att kunna ha den till kalas med en gång också. :)

Haha, ja vi får väl se om brevet hinner komma fram;) Jorå, det gör det nog. Det är paket som det tydligen tar lång tid med för de ska röntgas i tullen. :/ Spännande!
Och du, det är lätt att hitta grejer som man vill ha! Ibland får man lämna plånboken hemma och bara tittshoppa! :)

Vad stor hon blivit! Skönt att allt såg bra ut, men det var ju en lite märklig tidpunkt, 7,5 vecka. Varför? Ska de på semester snart eller är det så för alla? Härligt att ni fått sova en hel natt nu också. Men visst, jag känner igen det där med att vakna och undra om man sovit förbi en matning, att man inte hört liksom. Fast det är nog ingen risk för det. Man vänjer sig vid att de sover också och vaknar när de vaknar sen. Njut så länge det varar!

Kram och ha en fin helg.

Cosmopolitan sa...

Hon var jättesöt i sin nya dress! :-)

Ja, man känner sig lite dum där mitt i natten när man tror man missat en matning. Det kommer nog behövas att det sker fler nätter i rad innan jag själv kommer kunna sova hela natten... Men man får va glad för det lilla.

7,5v ja... Mycket märkligt. Men det är tydligen lika för alla, iaf här i Blekinge. Stor är hon nu iaf. :-)

Så får vi se om det kommer nåt på posten till veckan...