måndag 4 juli 2011

10 veckor



Idag är Påsen 10 veckor. Tiden går sååå fort! Var tog mitt lilla knyte vägen??

Dagen började med att jag vaknade med ett ryck kl.06.45. Hade jag översovit Påsens första frukost?? Jag tittade på henne och hon sov så gott. Täcket var i princip orört, vilket antydde att hon inte varit det minsta vaken hittills. Hon hade ju sovit sen kl.22!! Lätt chockad gick jag på toa och drack vatten. När jag kom tillbax till sängen började hon gnyssa och röra på sig. Kl.07 satte Johans larm igång och då var Påsen akuthungrig.

Under förmiddagen var vi på BVC. Nu väger hon 5595g, är 58,5cm lång och har en huvudomkrets på 39cm. Hon följer medelkurvan exakt. Dessutom fick hon beröm för sitt pratande och skrattande, det fina samspelet med andra människor och hur fint hon följde mobilen med blicken. Dessutom verkar magen bli bättre. Hon har fortfarande ont, men det är helt klart kortare perioder nu mot innan.

Nu på kvällen är vi hos farmor och farfar. Faster Hanna är hemma denna vecka och så är farmoster Britt här på besök tillsammans med sysslingen/tremänningen Martin. Dessutom tittade pappas kusin Staffan och fru Lise förbi en kortis. Tyvärr koordinerades allt detta med Påsens onda mage och det blev alldeles för mycket och Påsen blev smått hysterisk. Men jag och Påsen gömde oss i fasters sovrum en liten stund och 10min senare sov hon. Nu har hon nyss vaknat och är pigg och pratglad. :-) Underbara lilla unge. Skulle aldrig ens i mina vildaste drömmar kunnat önska mig ett behändigare barn...

Av faster fick hon dom sötaste skor man kan tänka. Lite stora än, men snarare än man tror kan hon helt plötsligt ha dom...

Inga kommentarer: