lördag 18 juni 2016

Senegal - Ngore Island

Vi har semester. Vi är på Ngore Island strax utanför Dakar i Senegal. Det är ett paradis, ett ruffigt paradis. Lite besviken blev jag först, Johan hade gjort lite förfinad reklam hemma... men, det är inget vi inte har upplevt innan så vi anpassar oss såklart. Förutom att Astrid dragit på sig en öroninflammation, förmodligen av det konstanta badandet, så har vi det bra. Johan surfar, vi andra badar och latar oss. Jag har lyckats läsa tre böcker på två veckor! Med tanke på att jag lyckats läsa en hel bok sedan Astrid föddes, så säger det en hel del. Det kommer att bli svårt att börja jobba sen...

Vi är inne på sista veckan nu. Flyger hem tidigt lördag morgon, 25 juni. Första veckan kändes som en evighet, för vi gör INGENTING. Andra veckan gick på ett ögonblick. Jag har redan börjat stressa inför hemresan. Hitresan började jag planera1,5 dygn före pga tvätt. Nu har jag ingen planering att göra ens...

Här kommer några bilder på vårt liv här:

Inga kommentarer: