fredag 6 mars 2009

Gårdagens konsert

Den var helt fantastiskt bra!!
Även förbandet var över all förväntan.

Vi kan börja där, med förbandet; Kite & the Kubricks.
Dom kommer från Karlskrona och var helt nya för mig. En riktigt positiv överraskning måste jag säga. Bandet är lite spretigt, rufft och precis så ungt opolerat som de såg ut. Absolut duktiga, men inte på något exceptionellt sätt. Sångerskan däremot hade en otrolig närvaro, en utstrålning som tog upp all energi och ett sånt självklart lugn precis som om hon var född på scen. Och den rösten, helt underbar! Ni måste lyssna på dom, helst live om ni får chansen.

Så, huvudnumret då? Anna Christoffersson & Steve Dobrogosz.
Helt underbart! Vilket par. De passar gudomligt ihop, han med sitt sanslösa pianospelande och hon med den perfekt lite opolerade rösten. Hon är fantastisk att se på scen med sin inlevelse i varje stavelse. Låtarna betyder verkligen något. Såklart köpte jag senaste duett-CDn och fick den signerad. Ett ex jag är mycket stolt över. Den kommer gå i bitar i bilen tillslut.

Johan var lite skeptisk innan, men efteråt lät det helt annorlunda. Ytterligare en grupp att lägga till den gemensamma musiksmakslistan. Den är inte för lång den listan och kan behöva lite påfyllning, tro mig...

Inga kommentarer: