torsdag 22 april 2010

Stockholm igen...

Denna vecka har jag varit i Stockholm igen, men bara tis-ons.
Det var lite förvirring i förväg om hurvida vi skulle kunna flyga eller inte. Såklart blev det inte så, utan vi fick lov att köra bil... Eftersom vi skulle träffas på lunch kl.12 var vi tvugna att åkra före 7. Inte kul. Men allt gick smidigt och vi var bara 5 min sena till restaurangen. Undici åt vi på, riktigt bra mat. Vet inte hur de är kvällstid, men som lunchrestaurang kan jag definitivt rekommendera dom.

Efter lunchen checkade vi in på Story Hotel. Min chef hade där ett rum som heter Sleep&Meet. Rummet är först planerat som ett litet mötesrum. Sedan, när man är ute på middag, bäddar de om till ett sovrum. Fungerade faktiskt riktigt bra. Smart måste jag säga. Själv hade jag ett rum som heter Bath room. Jag hade badkar! :o) Och endast glasvägg in till badet... Och ett jättefönster ut mot gatan från badet... Tror halva kvarteret på de övrevåningarna mitt emot nu sett mig naken... Men det var ett mycket trevligt hotell, orginellt och snyggt. Och jag har sett en kändis!! Han satt i baren till hotellet, tydligen ett mycket tredigt ställe. Jag försökte diskret peka ut han för chefen och möteskollega, men de tittade bara frågande och förstod inte alls. Det var Anders Welander från Antikdeckarna. :o) Någon som vet vem det är? Inte? Se bilden nedan...
Anders Welander är han till höger på bild. Bilden är lånad från Hemmakanalen.se.

Varför är det bara jag som vet?! När han och Pontus hade Antikdeckarna var det ju ett jättebra program. Och han Anders är grym på kinesiska...

Efter mötet var vi på Zink Grill på middag. Fantastiskt god mat! Rekommenderas varmt.

Sen var det såklart fotboll, Inter-Barcelona. Men det blev ju en stor besvikelse... Dock kom vi ändå inte i säng förrän bortåt 1 på natten... Som tur är skulle jag inte behöva gå upp förrän kl.7.30, trodde jag... Utanför började vägarbetet kl.06. De gick inte att sova sen. Lika bra att lägga sig i badet. Vi kom oss iaf iväg vid 9-tiden, men det tog oss nog minst en halvtimma innan vi kom på rätt väg ut ur Stockholm. Gpsen i bilen är helt puckad!! Knappade in precis som vanlgit och började köra. Snart ser jag att det står att resa ska ta nästan 9 timmar...! Chefen började knappa och kolla runt. Visade sig att den valt en väg "via" Jönköping, Göteborg, Malmö till Karlskrona... Vi testade igen och med Kalmar mm, men inte förrän vi valde Söderåkra kom vi på rätt väg. Då valde den alla små och krångla väga den kunde tänka sig i Stockholm. Tror t.o.m. att vi var inne och körde på slottgården innan vi kom ut... Men, hem kom vi... Genom snön... Tro det eller ej, men det började snöa precis då vi körde ut från parkeringshuset och snöade konstant ända tills norr om Kalmar!! Det är ju snart maj!!

Sen hände inte mycket under kvällen. Packade, tvättade, promenerade och spenderade sen kvällen hos Ewa planerandes bröllop och möhippa hon ska hålla i.
Det blev en tidig kväll, men inte tidig nog. Jag är jättetrött nu på morgonen...

Inga kommentarer: