lördag 18 september 2010

Förkyld...


Jag är förkyld, massor. Inte alls kul. Måste se till att jag är frisk nog för att orka rösta imorn. Mitt livs första... Men den här gången är det allvar.

Annars har det hänt en del grejer. Under veckan innan Johans lillasyster Hanna var hemma med sin Martin och vi var but på sjön, var jag en vecka i Göteborg på mässa. Helt själv. Det var verkligen inte kul. Dåligt med folk var det oxå. Synd, för för 2år sedan var det en väldigt bra mässa. Men, är man ändå i Göteborg kan man nu passa på att träffa lite vänner. Dels träffade jag vår nya kontakt hos en leverantör på middag. Vi har träffats flera gånger förr och har alltid lika trevligt. Träffade såklart Elin och Elias flera gånger, botade varandras tristess... Och Marie var med på en fika en dag. Alltid kul.

Jag sov hos Elin och Mathias till lördag för att inte ensam köra hem en fredagkväll efter en hel dag på mässa. Det var tur det. Dels har jag varit ovanligt trött pga järnbrist det senaste halvåret/året, men speciellt sedan efter semestern. Dessutom, när jag väl körde på lördagen, så pajade bilen strax före Falkenberg. Gasen slutade fungera, mitt på motorvägen...! Det var bara att ringa bärgare och skaffa hyrbil. Tänk om jag kört på fredagskvällen och allt hänt då istället...

Hem kom jag, eller till Johans föräldrar där Hanna och Martin var på besök. Det blev en trevlig helg med lite överraskningar. Jag kommer nog återkomma till den längre fram.

Veckan efter blev stressig. Vi skulle strax iväg på my mässa, SMM, den allra viktigaste både för oss och branschen. Det skulle förberedas, montercontainern packas och skickas, vi fick nya mobiler och hade utbildning på det, hyrbilen skulle tbax till Falkenberg och företagsbilen tas hem. När jag körde hem den var jag så trött att jag var tvungen att stanna och sova 20min längs vägen. Det är totalt olikt mig som normalt jobbar en hel dag och sen ensam kör 7tim till Arvika...

Hem kom jag och jag tog ledigt på fredagen för att i lugn och ro kunna förbereda för helgen då mina föräldrar kom. Det blev en rätt stressig fredag, men en fantastisk helg och fler överraskningar. Jag återkommer till det oxå senare.

Tidigt tidigt måndag morgon for jag och Pelle till Hamburg på mässa. Det får not bli det eget inlägg...

Inga kommentarer: