söndag 19 september 2010

Valdag - stort misstag av Miljöpartiet...


Idag mår jag betydligt bättre och efter en våffelfrukost begav vi oss ut för att rösta. Eftersom vi bor på Långö var här vallokal Blå ports förskola. Inte helt oväntat träffade vi min mycket politiskt aktviva väninna Ewa där. Kul. Längesen man såg henne nu när det intensiva valarbetet varit igång.

Iaf, vi hade tur och kom då det inte var någon kö. Direkt när man kom in hittade man valsedlarna med personval på, precis som det ska va. Det konstiga var att Miljöpartiet inte hade några valsedlar där...! En gubbe frågade om dem och hon som jobbade där sa att det är upp till partierna själva att se till att deras valsedlar finns på plats. Där ser man hur engagerade och pålitliga dom är...

Ok, i ärlighetens namn så kan det funnits valsedlar utan personval för dom, men dom stod på ett helt annat ställe och var inget jag såg förrän efter jag röstat... Inte för att jag tänkt rösta på dom denna gång, men jag anser dem nog som ett tillräckligt stort och seriöst parti för att tydligt finnas i varje vallokal. Riktigt uselt anser jag att det var! Men vill de inte ha röster så...

Ikväll hoppas jag på Johans hemmagjorda pizza och valvaka. :)

Jaja, det här är nog så politisk min blog någonsin kommer bli. ;)

Inga kommentarer: