fredag 19 november 2010

Sällskap på tåget



Sitter på tåget i godan ro, ensam i första klass. Vem kliver då på tåget i Karlshamn? Eller var det Mörrum? Thomas Deutgen (googlade jag upp att han heter), domare i dansbandskampen.

Jag tyckte han såg bekant ut och var på väg att hälsa när jag snabbt insåg att det var nog från TV jag kände igen han. Speciell person kan man säga...

Vet inte vem han pratade med på telefon, men det var någon Lotta han inte hade positiva ord för och någon turnégrej han inte var nöjd med. Arrangörer som ringt han med oro för de betalat 125000kr för ett visst arrangemang där det sen visat sig att två "ovärdiga" band skulle spela... Uppfattade inte vilka banden är, men de var uppenbart inte värda 125000kr för vare sig Thomas eller arrangörerna. Samtalet avslutades med ett "Det är bättre du och jag startar upp något eget på en lokalkanal och gör det perecis som vi vill att det ska va.". Jag undrar så vem han pratade med...

Nog skvallrat.

Bilden är tagen från en artikel på Sveriges Radios hemsidan. Fotot är taget av Marc Femenia/Scanpix.

Inga kommentarer: