tisdag 7 december 2010

30 dagar: Dag 13 - Den här veckan

Lista på alla 30 dagarna.

Den här veckan är en lugn vecka. Har inte mycket inplanerat. Inga resor. Så, dags att ta tag i träningen igen.

Började med Ryggympa/Aerolates samt styrketräning igår. Nu är man klumpig alltså. Ligga på mage är helt uteslutet. Blir fort trött i höfterna. Och några smidiga rörelser är det inte tal på. Så jag får nog hitta annat att gå på i fortsättningen. Styrketräning funkar ju alltid.

Idag ska vi dock på julbord med Johans föräldrar och hans kusin med familj. Vet inte om fler är med. Vi ska på Östersjöskolan. Blir nog väldigt trevligt tror jag. Säsongens första för min del. Ser riktigt fram emot det. Innan dess ska jag hinna shoppa lite julklappar på stan. Måste se vad jag kan köpa på plats och vad det kostar, eller om man ska beställa på nätet. Alltså, ingen träning idag.

Imorgon blir det ett styrkepass på lunchen. Mitt gym i Karlskrona har samarbete med ett i Ronneby, nära jobbet, så jag får träna så mycket jag vill på båda ställena. Väldigt bra. För efter jobbet sen behöver jag nog handla lite.

Torsdag ska jag försöka mig på ett pass som heter PowerPulse. Om någon som läser detta vet med sig att det inte är lämpligt för en gravid person med lite lätt höftproblem, så kan ni väl säga till i förväg… Huvudsaken är att jag får rört lite på mig iaf.

Fredag har jag ett kort spinningpass. Det är bra det, det vet jag att jag kan va med på. Lite förbränning ska man nog få upp. Sen blir det nog fredagsmys med Johan, om han inte hittar på något annat. Jag är rätt bra på att fredagsmysa själv också. ”På spåret” får man ju inte missa.

På lördagen ska jag se om jag kommer mig iväg på Pingstkyrkans julkonsert, förhoppningsvis den kl.19. Den brukar vara väldigt bra har jag hört. Ska höra ikväll om någon mer vill med. Kan va svårt att få tag på biljetter bara… Annars är det en kl.15 och en på sön kl.17. Men jag hade tänkte försöka klämma in att gå på Kulturskolans Luciakonsert i Amiralitetskyrkan kl.17 på lördagen. Den borde inte va längre än en timma, så då bör jag hinna i god tid till Pingstkyrkan. Jag tror däremot att det blir värre om jag tvingas göra tvärtom…

På söndag är det Pia Vocalis Luciavesper i Amiralitetskyrkan kl.19. Den måste jag gå på. Var där förra året med Ewa, fast då hade de nog slagit ihop denna konsert med Kulturskolans luciatåg. Tror jag. Bra var det iaf.

Så, det här är alltså en lugn vecka med inte så mycket inplanerat…

Inga kommentarer: