onsdag 8 december 2010

30 dagar: Dag 14 - Bästa julklapp jag fått

Lista på alla 30 dagarna.

Trots att jag varje år alltid får julklappar jag vill ha (jag skriver ju önskelista...) så var detta temat inte så svårt. Jag har tre julklappar jag uppskattat lite mer än andra.

1. Julen 1997 (tror jag, eller var det tidigare?) fick jag min första alldeles egna snowboard. Lyckan var obeskrivbar! Fick den av mamma och pappa såklart, och jag tror inte att de ansåg att det var att slänga pengar i sjön precis. Dels för att de alltid tvingades hyra snowboard åt mig innan, samt att denna blev väl använd innan jag själv uppgraderade den då när jag träffade Johan och vi började åka tillsammans. Jag kommer fortfarande ihåg hur otroligt lycklig jag blev.

2. Julen 2006 (tror jag) - espressomaskinen. Denna jul fick jag och Johan två espressomaskiner, en av Johans föräldrar och en av mina föräldrar. Vi bytte såklart in den billigaste och köpte snygg spisfläkt på IKEA för dom pengarna istället. Espressomaskinen vi behöll var lite av en lyxversion på sin tid. Såklart anser vi att vi fått den av alla våras föräldrar, för den är sååå bra! Mal bönor och allt i ett. Och vi använder den nästan varje dag...

3. Julen 2008 - en city-weekend av Johan. Vi for till Amsterdam under våren efter och det var alldeles underbart. Perfekt väder hade vi oxå. Sånna julklappar gillar jag verkligen!

Inga kommentarer: