torsdag 10 mars 2011

Helgen i Stockholm

Har ju inte berättat om helgen i Stockholm.

Jag kom mig ju helskinnad ut från Arlanda iaf. Tog tåget in till stan, mötte upp Elin & Maria, så hämtade vi nyckeln till Hannas lägenhet som vi så snällt fått låna.
Jag hade bokat bord för kvällen på Kvarnen, kl.20.30, så vi skulle ha god tid på oss... Det blev lite stressigt kan man säga. Men väl på plats njöt vi massor av maten och pratade ännu mer. Vi var nog inte hemma förrän efter midnatt, trots en gravid och en trött småbarnsmamma... Dessutom pratades det länge innan vi somnade. Tur att vi inte hade något att passa på lördagen.

På lördagen åt vi först frukost ute och sen strosade vi runt på Söder, shoppade lite, for in till centrum, shoppade lite till, åt lunch och shoppade lite till. Vi hade tänkt åka ut till Haga Slott, men vädret vara bara fint på förmiddan och sen hann vi inte riktigt med. Lite synd. Hade varit trevligt med en promenad i parken där. Men jag hade nog i ärlighetens namn inte orkat. Jag måste inse att jag klarar inte gå omkring sådär en hel dag... Men vi var ute så länge det var ljust. Sen bokade vi bord på en Österrikisk(?) restaurang nära lägenheten. Fick bord sent, men det gjorde inget. Vi hade ätit så mycket till lunch att vi bara åt soppa eller förrätter som middag... Det blev inte så sent den kvällen. Inte bara för att vi var trötta, vi skulle ju upp i tid för att gå på spa på söndan, närmare bestämt Selma City Spa.


Vi satte klockan på 7.50 för att kunna se starten på Vasaloppet samtidigt som vi vaknade till och gjorde oss iordning. Tur att man inte behöver duscha innan oxå. Vi kom oss iväg i ovanligt god tid och kunde ta det lugnt väl på spa. Alla hade vi behandligar kl.10. Jag tog ansiktsmassage, underbart!! Värt vartenda öre. Det fanns dessutom en utomhusbassäng som vi utnyttjade massor. Utsikt över hela stan.


Efteråt blev det lite stressigt för stackars Elin. Så medans hon packade sina grejer, köade jag och Maria för smörgåsmiddag som hon kunde ta med sig på resan. När hon kommit iväg fick jag och Maria den skojiga uppgiften att ställa rätt allt vi möblerat om och städa lite. Men det gjorde vi så glatt efter att Hanna varit så snäll och lånat ut den till oss.
För att inte somna efter den stora ansträngningen tog jag och Maria oss in till Centralstationen och fikade innan hennes tåg skulle gå. Vi misstog oss på perrongen och fick såklart lite bråttom tillslut ändå. Sen var det perfekt tid för mig att ta flygtåget till Arlanda. Inga krångel med flyget, dock väldigt många unga militärer som var lätt överförfriskade och lättade upp stämningen skulle man kunna säga. Blev svårt att få in alla dessa i flygbussen sen, men det gick och vi kom oss tillslut hem. Åh, det var skönt att va hemma! Men klockan var redan 22.45 och jag slängde mig bums i säng.

Tack mina brudar för en fantastisk helg i Stockholm!! :-)

Inga kommentarer: