torsdag 10 mars 2011

Lite skoj på jobbet

I förra veckan berättade en kollega att han fått ytterligare en extremt hög elräkning. Det har väl varit ett frekvent samtalsämne under året, så det var väl inget nytt med det så. Men han hade ringt till sitt elbolag för att höra om han kunde få den uppdelad. "Inga problem" säger de, "Vill du ha den på två eller tre betalningar?". "Tre, såklart." säger kollegan. Mycket riktigt dimper det någon dag senare ner tre nya betalningsavier i posten. Nu kommer det fantastiska: de nya förfallodatumen var 9e, 14e och 17e mars...! *hahahaha* :-D Jag skrattade så jag grät när han sa detta. Hur tänker de egentligen??! Men, han ringde tillbaka och framförde sin åsikt. De bad så mycket om ursäkt och han fick ytterligare nya avier. Men ibland undrar man ju...

En annan nyhet på jobbet, det kommer en till Metalcolour-bebis i år. Närmare bestämt ungefär i mitten på augusti. En mycket stolt blivande pappa berättade det för mig idag. Kul!! Men det betyder att från när jag går på mammaledighet 1april, så kommer vi troligtvis inte träffas igen förrän efter nyår 2013... Jag tippar på att han ska va pappaledig direkt efter semestern 2012, sen borde han va hemma hela hösten och börja efter nyår tycker jag. Men, det bestämer ju dom. Fast så hade jag gjort. :-) Inte undra på att han så gladeligen tagit reda på alla fakta via jobbet om föräldraledighet mm för "min skull"... ;-) Grattis till dom!!

Inga kommentarer: