lördag 30 april 2011

Första badet hemma



Vi for hem från BB i torsdags förmiddag. Allt var bra med Selma enligt alla tester. Vi har den mest perfekta lilla ängel man kan tänka sig. Så, nu har vi varit hemma i 2,5 dygn. Jag förväntar mig varje dag att någon ska komma och hämta det där paketet som vi fått låna med oss hem. Och varje natt och morgon är jag lika förvånad att paketet fortfarande ligger i spjälsängen och gnyr... Men precis lika självklart är det att hon finns här och är här för att stanna.

Mina föräldrar kom igår och stannar tills imorn. De har ju inte träffat Selma innan, så det blev en glad första träff. Idag har de varit hemma hos oss hela dagen. Vi har varit på stan och shoppat lite kläder till Selma i stl.44 och 50. Stl.44 kommer hon ju bara kunna ha en väldigt kort tid nu, men det är ändå trevligt att ha något som inte måste vikas upp eller som hänger. Hade i princip inget alls som var så smått. Alla rådde mig hela tiden att köpa 56 innan, vilket jag iof kan förstå. Vem hade trott hon skulle va såhär liten, på övertid dessutom...?! Inte jag... Så idag utökade vi alltså den lilla miniatyrgarderoben. :-) Hon är ju så liten! Så smala armar och ben och en liten putmun precis som Pingu. Hon ser ut som den sötaste lilla kyckling man kan tänka sig. Dock har hon långa fötter med långa smala tår. En storlek större än resten av henne själv. Det gör det lite svårt med byxor/dressar med fötter på... Jaja, bara hon växer ikapp dom tids nog. ;-) Johan är nöjd dock: "Då står hon stadigt på brädan sen..."

Idag har vi badat hemma för första gången. Till skillnad från den panikartade första gången på BB så verkade det vara sååå skönt denna gång. Pappa vet hur man gör. :-) Det kommer nog bli deras gemensamma favoritaktivitet tror jag.

Vi skulle ju gå på majbrasa ikväll med föräldrarna, men det är ju eldningsförbud i hela Blekinge, så tji fick vi... Får se på TVn istället. Men man ska väl inte klaga. Det är ju den senaste tidens underbara väder som är orsaken till det hela, så det kan det ju va värt. Bara att passa på att njuta.

Inga kommentarer: