tisdag 19 april 2011

Strålande vårväder

Idag är min första dag "över tiden". Vet inte om jag riktigt räknar så själv. Det är ju helt normalt att den kommer 2v senare, så när vi går in i maj, DÅ kommer jag tycka att jag går över tiden... Fick nys om ett intressant och skojjigt inlägg från en barnmorska angående att gå över tiden, klicka här. Kan kanske lugna de som blir stressade av att gå över...

Imorse var jag på MVC. Jag gick in till stan tillsammans med Johan. Helt underbart väder! Måste passa på nu. Dessutom har jag inget fysiskt ansträngande jobb att göra hemma (förutom putsa fönster, men det vill jag inte...), så då blir det promenad varje dag. Det ska hjälpa tydligen. Nu tappade jag tråden... På MVC säger barnmorskan att allt är superbra. Enligt henne sköter sig Pyret exemplariskt; hjärtslag 138 sl/min, h*n har fixerat sig vilket gjort att mitt magmått är samma som för två veckor sen. Allt enligt plan. Att jag äter mer och annorlunda (mer kolhydrater och socker) de senaste ~10 dagarna är normalt och bara bra inför förlossningen. Jag har ont på rätt sätt, så nu vet vi att saker och ting är på gång att ske, även om det inte gör så väldigt ont än... Fick en ny tid på tors 28/4, men barnmorskan var så säker på att jag inte kommer på den att jag fick en jättekram innan jag gick. Låter lovande! :-)
Sen gick jag runt på stan, inhandlade till middag och hittade en amningssommarklänning på 75% rabatt (=175kr). Super! Jag gick även hem igen, så var hemma vid 12.30. Så idag har jag varit på promenad i solen i 2,5 timma! :-)
Jag ska ärligt säga att jag hade konstant ont någonstans, men inte jätte. Ont i magen ibland, ungefär som mensvärk (även om jag knappt minns hur det var, var ju 13 år sen sist...). Men mest ont i korsryggen. Försökte förklara för Johan hur ryggontet känns; ungefär som när man får ont i korsryggen av att ha gått väldigt länge, gärna i lite för dåliga skor, samtidigt som det trycker på så man tror man ska skita på sig... Han var lagomt impad av min förklaring, men jag tror han förstod, iaf på ett ungefär hur obekvämt det är... ;-) Däremot envisas Pyret med att "rumpa" in sig innanför revbenen på höger sida. DET är ordentligt obekvämt...!

Nu funderar jag på om jag ska sätta mig på balkongen i solen. Det blir ju ingen bebis idag heller...

Inga kommentarer: