tisdag 28 juni 2011

Arvika


Igår körde jag och Påsen till Arvika, alldeles på egen hand! :-) Det var inga större problem. Vi kom oss iväg strax före kl.10. Räknade med att va. I Karlstad hos Maria tidigast kl.17. Rätt så bra gissat faktiskt. Hade inte Påsen haft en skrikperiod mellan Mariestad och Karlshamn (som gjorde att jag stannade minst 3ggr extra för att kolla läget), så hade vi varit det. Nu var vi istället framme strax efter 17.30. Hos Maria fick vi mat och satt och pratade en bra stund. Väldigt trevligt. Så vi körde inte hemåt Arvika förrän klockan var nästan 21.30...! 45min senare kom ett par väldigt glada morföräldrar ut och mötte oss vid bilen. :-)

Som ni förstår från förra inlägget, så fick vi låna svärföräldrarnas bil till denna resa. Förutom Påsens lilla skrikperiod, gick hela resan väldigt smidigt. Vi stannade ofta och tog det väldigt lugnt. Köpte såklart med mig ljudbok att lyssna på under vägen. Det är verkligen guld värt när man inte har konversationsvänligt resesällskap...

Här i Arvika stannar vi tills på torsdag. Det blir ett kort besök, men det är iaf så att Påsen får visa upp sina nya kunskaper och träffa mormor och morfar lite.

Nu är klockan 08.30. Påsen är precis klar med sin frukost, så nu ska jag försöka få till min. Sen går vi nog ut på en förmiddagspromenad. Tänkte gå förbi min kusin, se om de är hemma och vakna. Annars går vi hem till Påsens gammelmormor istället...

Inga kommentarer: