lördag 25 juni 2011

Födelsedagar


Idag fyller jag 31 år och Påsen 1/6 år. Nu är man officiellt lastgammal... ;-) Och Påsen inget litet knyte längre. :-)

Dygnet började med tårta vid midnatt. Mycket trevligt och omtänksamt, även om jag inte kunde äta med tanke på mjölken... Vi gick och lade oss alldeles strax efter.

Dagen har däremot inte varit lika lyckad... Började morgonen (rätt sent) med att upptäcka att batteriet i båten i princip var slut. Typiskt, eftersom vår båtgranne dagen innan hade haft igång ett elaggregat vi blivit erbjudna att ansluta oss till. Vilket nekades av en självsäker kapten i båten Texas (vår båt)... Problemet skulle nu boysen fixa genom att låna bilens batteri. I huvudet tänkte jag: "Rör inte bilen, jag ska ha den till Arvika på måndag." I nästa sekund tänkte jag: "Men de kan ju sina saker, så det vet ju de bäst..." Det visade sig snart att batteriet inte lät sig flyttas på så lätt... Istället beslöt vi oss för att åka och köpa ett nytt fulladdat. Vi behövde ju ändå ett extra i båten. Först en sen frukost för både oss och Påsen. På väg till bilen blev det av någon outgrundlig anledning en spricka i skärmen på min mobil. Förstår inte hur det hände nu, hade den bara i fickan. Men med tanke på hur många gånger jag tappat den i golvet under min ägotid, är det märkligt att det inte hänt tidigare... Jaja, den stör inte nämnvärt. Så, tbax till bilen. När vi körde iväg upptäcker vi att blinkersen inte fungerar, inte heller bränslemätaren, varningsblinkers eller vindrutetorrkarna. Vi stannade längs vägen för att se så att iaf bromsljusen fungerade, det gjorde dom. Vi tog oss till macken i Nättraby där Johan köpte nytt batteri. När han skulle lägga in det i bilen gick inte bakluckan att öppna. Den låses helt enkelt inte upp... Det börjar bli lite mycket nu, för oss båda. Vi kom oss dock tbax till båten, även om det är fruktansvärt läskigt och farligt att köra utan blinkers. Medans Johan kopplade i nya batteriet packade jag ihop allt i båten. Vi ville bara hem sen. Med det nya batteriet funkade allt igen, men nu var vi less och for hem. Jag och Påsen i bilen och Johan med båten. Efter att ha lagt till båten på sin plats och krånglat in all packning i bilen genom ena passagerardörren, kom vi oss äntligen hem. Då hade jag så ont i ena bröstet att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Påsen hade inte ätit sen frukosten, bara sovit genom allt krångel. Det var väl tur det. Tror inte vi hade orkat att hon skulle skrika just då. Underbara gull, hon förstod säkert. Väl hemma var jag först tvungen att pumpa bröstet innan hon åt, annars hade jag sprutat ner hela henne med mjölk... När allt lugnat sig och vi oxå, var vi så slut så vi inte orkade göra något. Jag lagade lite snabbmat, sen har vi bara sett på TV och njutit av att va hemma. Tyvärr hade Påsen en skrikig kväll ikväll, men nu (kl.22.40) har hon äntligen somnat. Och det blir att ta tag i bilproblemet på måndag för Johan. Själv hoppas jag på att få låna svärföräldrarnas bil för att ta mig till Arvika då. Inga presenter har jag fått heller (men ska välja ut en symaskin från mina föräldrar och vet att jag får en lyxkudde av svärföräldrarna i nästa vecka)... Johan vet inte vad han ska köpa när vi tycker jag har allt och det enda jag önskar mig är en förlovningsring... ;-) Han tycker det räcker med Påsen som bevis. Men jag vill ha ring, helst två... :-)

Så, det var min 31a födelsedag och Påsens 2-månadersdag - misslyckad men minnesvärd...


2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Grattis till er båda! Trist med både båt-och bilproblem.
Du får säga till din sambo att även om du HELST vill ha ringar, så har du inget emot fin choklad, lyxiga ansiktsbehandlingar eller att bli utbjuden på en flott middag. Ni har ju säkert nästan allt nu när ni har er fina lilla tjej, men lite guldkant skadar ju aldrig ;)

Cosmopolitan sa...

Tack! :-)
Ja, det var irriterande både med båt och bil, men nu funkar båda finfint.
Jo, du har rätt. Lite guldkant skulle inte skada. Har fortfarande inte fått något, så jag får försöka hjälpa på traven...