måndag 8 september 2014

Min helg i Pisa

Här bor jag, Hotel San Ranieri. Inte så centralt, alls, men bra hotell.

Mina dagar. Långa dagar med föreläsningar. Intressant, men jag har fokus som en guldfisk... Hur gjorde man förr när man pluggade på universitetet?!

Lördagskvällen. Promenad i till centrum, prosecco i skuggan med trevliga kursdeltagare och tillsist gemensam middag på en supermysig restaurang.

Som kanske syns, var vi till Lutande tornet idag efter föreläsningen. Och det lutar, verkligen! Fantastiskt vackert. Vi gick upp i tornet oxå. Jag blev sjösjuk, något fruktansvärt. Mådde illa länge efter, men klarade mig utan några otäcka fadäser. Kvällen avslutades med en klassisk italiensk pizza och en öl. Sen blev det ett svalkande bad på hotellet innan sängen. Idag har jag verkligen varit trött...


Posted via Blogaway

Inga kommentarer: