måndag 7 juni 2010

NYC 20-23 maj 2010

OBS! Nu med bilder...!
Jag har ju varit i NYC, om ni inte redan visste… En fantastisk förtidig födelsedagspresent av Johans föräldrar! Med extra shoppingpengar från mina. Kan knappast bli bättre!

Det var jag och Johans lillasyster Hanna som for. Men vi var inte ensamma. Hela resan var arrangerad genom Sofis Mode på Aftonbladet, så vi var sammanlagt knappa 70 pers som deltog i resan. Alla med endast ett gemensamt mål, shopping!

Det började bra i flyget med att SAS ordnat så vi fick en endast manlig besättning som gjorde allt för att vi skulle trivas extra bra på resan. Väl i NYC bodde vi på Sheraton NY Hotel & Towers. Sheraton är ju inte min favorit, men man kunde sannerligen inte klaga på de gigantiska king-sizesängarna! :o)

Så, vad gjorde vi i NYC? Shoppade, åt god mat, festade och shoppade lite till. Vi såg inte Frihetsgudinnan, inte Empire State Building, inte Ground Zero, inte Brooklyn Bridge, va inte i Central Park, inte på Times Square, inte på Union Square, inte på Rockefeller Center och vi besökte inga kyrkor, museum eller konsthallar. Nånting säger mig att jag bör fara dit igen… Kan ha missat något… Däremot såg vi mycket av Saks, 5th Avenue, Madison Avenue, Bleeker Street, Meatpacking, West Village och Woodbury Common Premium Outlets.

Jag tänkte bara lägga upp lite bilder på vår resa och fler bilder finns på Aftonbladet om du klickar här.
Äntligen på väg…!

Framme på Newark Airport.

Det var fler än vi som var med på resan…


"Double parking"…

Första känslan av NYC, genom bussfönstret.

Underhållningens stad.

Times Square genom bussfönstret, närmre kom vi aldrig…

Utanför David Letterman. Jag hittade dock aldrig deli-affären…

Sofi Fahrman hälsar oss välkomna till NYC med rosévin.

M&M-huset, som om man skulle kunna missa…

Metrokort för vistelsen inskaffades snabbt.

Första tunnelbaneturen. Lite ostadigt… Fr.v: Hanna, Sandra, Madeleine.

Hanna vinkar in en gul taxi på bästa NYC manér.

Woodbury Common Premium Outlets. Alla stora märken finns där. Och billigt är det!
Det blev en del shoppat. Det mesta är mitt tror jag…


En äkta amerikansk gul skolbuss.

Välförtjänt och underbart skön pedikyr efter en hård dags shopping.

High Line Elevated Park Park – börjar nere vid Gavensoort Str/Washington Str och går hela vägen upp till 10th Av/W30 Str.

Frukost på en äkta amerikansk diner. Äggröra med rostad bröd såklart.


Hint hint, Johan…
Man önska man hade råd… Manolo Blahnik…
En god lunch på Saks. Men tänk att allt måste se ut som hamburgare…

Skoavdelningen på Saks = himmelriket!!

Ett kvarter från hotellet fanns Broadway, en gågata på söndagar visade det sig…

Här köpte vi supergoda crepes och smoothies till frukost.

Minns inte vilken affär det var, men alla deras skyltfönster hade teman från scener i nya filmen SATC2. Den som är uppmärksam hittar receptet på en Cosmopolitan…

Droska i sydöstra hörnet av Central Park. Vi åkta inte.

Burberry, MiuMiu, Chanel…

Louis Vuitton, YSL… mm… mm… Vi älskar NYC!!

"Salute to the state of Israel"-parad. De gick typ hela 5th Av upp, en häftig upplevelse.

Inga kommentarer: