onsdag 29 september 2010

Bohus-Malmön



Klockan 05 ringde min klocka imorse... Kl.06 skulle jag hämta upp en kollega i Ronneby. Vi skulle köra till Bohus-Malmön för möte med leverantör.

Halvvägs plockade vi upp en annan kollega från Danmark. Det tog inte mer än 5,5 timmar tills vi var på plats vid färjan. Vi missade den bokstavligen med sekunder man kan räkna på sina två händer... Bara för att chauffören skulle titta på det vackra havet under vägen. Annat hade det varit om jag kört...

En halvtimma senare var vi på väg över.

En god lunch senare och vi begav oss ut till teststationen för att få en guidad tur bland proverna. Såklart passade vi på att kolla våra egna prover. Både positivt och negativt men väldigt intressant.

Solen var på sitt bästa humör och det blåste inte farligt alls. Men för att bara på den säkra sidan hade jag hel skidmundering på mig. Skönt. I september...

Det är ett helt fantastiskt ställe sådana här dagar och den guidade turen är alltid lika intressant och slutar aldrig fascinera.

Slutligen begav vi oss tillbaka till stugorna. Blev lite skitsnack före maten. Maten ja, skaldjursbuffé med varsin halva hummer upptagen idag, andra premiärdagen, precis utanför ön. Det är få smaker som kan mäta sig med detta. Fantastiskt! För att inte tala om räkorna, havskräftorna och musslorna. Tror jag åt skaldjur för en halv armé...

Lite mer skitsnack efter maten och snart var det midnatt. Att få upp kl.05, köra långt, bara ute i sol och havsluft halva dan samt äta ljuvligt gör att man garanterat kommer sova som ett barn nu.

Godnatt.

Inga kommentarer: